Wydarzenie odwołane. Więcej informacji na stronie www.icear.pl
REGULAMIN
ZIMOWE ZAWODY NA ORIENTACJĘ – ICE ADVENTURE RACE 2018
ORGANIZATOR
Organizatorem zawodów Ice Adventure Race, zwanej dalej Zawodami lub Rajdem, jest Stowarzyszenie „Biegam po górach” z siedzibą w Nowym Targu. Formularz teleadresowy organizatora znajdują się na stronie www.icear.pl
- CEL
- Upowszechnianie zawodów na orientację jako przyjaznej naturze aktywności fizycznej.
- Promocja aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia.
- Promocja regionu górskiego jako przyjaznego dla sportowców.
- TERMIN I MIEJSCE
- Zawody odbędą się w dniach 02-04 lutego 2018 r. na terenie powiatu Nowotarskiego i Tatrzańskiego.
- Bazą zawodów będzie: Publiczne Gimnazjum Nr 1 im. Jana Pawła II w Krempachach. 34-433 Krempachy, ul. Kamieniec 46.
III. TRASY I LIMITY
Zawody będą rozgrywane na kilku trasach o różnym stopniu trudności.
AR MASTER
- Dystans: ok. 120-150 km
- Sposób przemieszczania się: multidyscyplinarny rajd przygodowy (bieganie, rower, narty biegowe, zadania specjalne) – organizator zastrzega możliwość wprowadzenia dodatkowych dyscyplin
- Klasyfikacja i forma startu: Start w zespołach dwuosobowych. Dwie klasyfikacje: MM (dwóch mężczyzn) i MIX (kobieta + mężczyzna lub dwie kobiety)
- Limit czasu: 28 godzin
AR OPEN
- Dystans: ok. 55-70 km
- Sposób przemieszczania się: multidyscyplinarny rajd przygodowy (bieganie, rower, narty biegowe, zadania specjalne) – organizator zastrzega możliwość wprowadzenia dodatkowych dyscyplin
- Klasyfikacja i forma startu: Start w zespołach dwuosobowych. Dwie klasyfikacje: MM (dwóch mężczyzn) i MIX (kobieta + mężczyzna lub dwie kobiety)
- Limit czasu: 18 godzin
AR FAMILY
- Dystans: ok. 20-30 km
- Sposób przemieszczania się: multidyscyplinarny rajd przygodowy (bieganie,narty biegowe z elementami trekkingu, zadania specjalne) – organizator zastrzega możliwość wprowadzenia dodatkowych dyscyplin
- Klasyfikacja i forma startu: Start w zespołach dwuosobowych. Jedna klasyfikacja bez podziału na płeć zawodników
- Limit czasu: 6 godzin
TP 50
- Dystans: ok. 50 km
- Sposób przemieszczania się: bieg, marszobieg, trekking
- Klasyfikacja indywidualna z podziałem na płeć
- Limit czasu: 12 godzin
TP 25
- Dystans: ok. 25 km
- Sposób przemieszczania się: bieg, marszobieg, trekking
- Klasyfikacja indywidualna bez podziału na płeć
- Limit czasu: 12 godzin
- Stopień trudności: łatwa nawigacja
- PROGRAM ZAWODÓW
02 luty 2018
– 16:00 – otwarcie biura zawodów (możliwość rejestracji i odbioru pakietu startowego) – Baza Rajdu (Publiczne Gimnazjum Nr 1 im. Jana Pawła II w Krempachach. 34-433 Krempachy, ul. Kamieniec 46.)
– 20:30 – odprawa techniczna dla zawodników z trasy AR MASTER – Baza Rajdu (Publiczne Gimnazjum Nr 1 im. Jana Pawła II w Krempachach. 34-433 Krempachy, ul. Kamieniec 46.)
– 22:00 – start trasy AR MASER – Publiczne Gimnazjum Nr 1 im. Jana Pawła II w Krempachach. 34-433 Krempachy, ul. Kamieniec 46.
03 luty 2018
– 07: 50 – skrócona odprawa techniczna dla zawodników z trasy AR OPEN – Publiczne Gimnazjum Nr 1 im. Jana Pawła II w Krempachach. 34-433 Krempachy, ul. Kamieniec 46.
– 08:00 – start trasy AR OPEN – Publiczne Gimnazjum Nr 1 im. Jana Pawła II w Krempachach. 34-433 Krempachy, ul. Kamieniec 46.
– 09:00 – start tras TP 50, TP 25, AR FAMILY – Publiczne Gimnazjum Nr 1 im. Jana Pawła II w Krempachach. 34-433 Krempachy, ul. Kamieniec 46.
– 15:00 – zamknięcie limitu dla trasy AR FAMILY
– 21:00 – zamknięcie limitu dla tras TP 50, TP 25
– 21:05 – dekoracja najlepszych trójek z tras TP 50, TP 25, AR Family (ewentualnie AR MASTER, AR OPEN)
04 luty 2018
– 02:00 – zamknięcie limitu dla tras AR MASTER, AR OPEN
– 09:00 – drugi termin dekoracji najlepszych trójek z tras AR MASTER, AR OPEN
– 12:00 – wyjazd uczestników z bazy rajdu
- ZASADY RYWALIZACJI
- Czas płynie od momentu startu do momentu przekroczenia mety – nie zatrzymuje się czasu podczas zadań specjalnych, odpoczynków, etc. Jedyna możliwość
zatrzymania czasu występuje w chwili gdy zespół/uczestnik musi czeka
, np. na dostarczenie sprzętu wymaganego do realizacji zadania specjalnego, etc i wynika to z winy organizatora.
- Wszystkie zespoły/uczestnicy na poszczególnych trasach startują jednocześnie i zmierzają do mety non stop. Uczestnicy według własnego uznania określają tempo poruszania się oraz czas i miejsca odpoczynku. Trasa rajdu wyznaczona będzie w terenie w postaci punktów kontrolnych. Te same punkty zostaną oznaczone na mapie dostarczonej przez organizatora.
- Droga pomiędzy punktami jest dowolna, jednak niektóre fragmenty trasy mogą stanowić
odcinki specjalne, których pokonanie (według oznaczenia na mapie lub w terenie) jest obowiązkowe.
- Na wszystkich punktach kontrolnych zespoły muszą pojawić
się w komplecie (dotyczy rajdów przygodowych).
- Na wszystkich punktach kontrolnych oraz na wszystkich etapach zespoły/uczestnicy muszą pojawić
się z wyposażeniem obowiązkowym.
- Zakazane jest poruszanie się po terenach prywatnych z wyjątkiem miejsc wskazanych przez Organizatora.
- Podczas całego rajdu zabronione jest korzystanie z innych środków lokomocji niż te określone lub udostępnione przez Organizatora.
- WYPOSAŻENIE ZAWODNIKA
Wyposażenie obowiązkowe:
- Każdy zawodnik na każdej trasie zawodów zobowiązany jest posiadać:
- 1 x gwizdek
- 1 x kompas
- 1 x czołówka (lub inna latarka) z zestawem baterii
- 1 x folia NRC (min. 200 x 150 cm)
- 1 x migające światło (białe lub czerwone)
- 1 x paszport lub dowód osobisty
- Osobiste obowiązkowe wyposażenie każdego zawodnika na zadania specjalne (rajd przygodowy)
- 1 x kask
- 1 x czołówka
- sprzęt alpinistyczny zapewnia organizator
- Osobiste obowiązkowe wyposażenie każdego zawodnika na trasy rowerowe i etapy rowerowe rajdu przygodowego:
- 1 x sprawny rower górski
- 1 x kask rowerowy lub wspinaczkowy
- 1 x przednie światełko dające białe światło widoczne przynajmniej ze 150 metrów (może być czołówka)
- 1 x tylne czerwone światełko
- Zestaw naprawczy do roweru (w tym min. 1 zapasowa dętka na rower)
- Osobiste wyposażenie każdego zawodnika na etapy narciarskie rajdu przygodowego
- narty biegowe
- buty narciarskie
- kijki
- Inne osobiste wyposażenie zespołu (dotyczy rajdu przygodowego):
- zestaw skrzyń (plecaków, toreb) na sprzęt deponowany w przepakach (maksymalny łączny rozmiar do 150 litrów na zespół)
- Obowiązkowe wyposażenie całego zespołu używane przez cały okres trwania zawodów (dotyczy rajdu przygodowego):
- 2 x kompas
- 2 x telefon komórkowy
- 1 x apteczka o zawartości:
- 2 x bandaż dziany
- 2 x bandaż elastyczny
- 2 x gaza jałowa
- 1 x zestaw leków przeciwbólowych (min. 8 sztuk)
- 1 x zestaw plastrów z opatrunkiem (min. 10 sztuk)
- 1 x nożyczki / scyzoryk
Wyposażenie zalecane:
- ubezpieczenie medyczne i NNW
- ubiór odpowiedni do warunków rywalizacji (czapki, rękawiczki, ciepła odzież itp.)
VII. ZASADY KLASYFIKACJI
- Ukończenie zawodów:
- a) Warunkiem sklasyfikowania zespołu/uczestnika jest zaliczenie przynajmniej 50% punktów kontrolnych całości trasy oraz przestrzeganie regulaminu.
- b) Zespoły/uczestnicy będą klasyfikowane w kolejności według następujących kryteriów:
- Ilość zaliczonych punktów kontrolnych
- Czas pokonania trasy
- c) Na mecie liczy się czas zawodnika.
Organizator nie przyznaje miejsc „ex aequo” dla pierwszych trzech miejsc. O lokacie decyduje kolejność oddania karty w biurze zawodów. W sytuacji oddania dwóch kart jednocześnie przez dwóch zawodników / zespołów odpowiednie lokaty zostaną wyłonione na drodze losowania.
- Rezygnacja:
- a) W przypadku rezygnacji zespołu/uczestnika z dalszej rywalizacji jest on zobowiązany poinformować o tym fakcie Organizatora.
- b) Organizatorzy nie odpowiadają za drużynę/uczestnika, który wycofa się z rywalizacji. W miarę możliwości logistycznych Organizator może przetransportować zespół/uczestnika do bazy zawodów.
- c) Zespół na trasie rajdowej, którego członek wycofał się z dalszej rywalizacji może kontynuować zawody, nie zostanie on jednak sklasyfikowany.
- d) Jeśli zespół/uczestnik zrezygnuje z dalszej rywalizacji nie informując o tym Organizatora, a Ten podejmie decyzję o przeprowadzeniu akcji poszukiwawczej zespół/uczestnik zostanie obciążony jej kosztami.
- Dyskwalifikacja:
Organizator zastrzega sobie prawo do wycofania zawodnika/zespołu z udziału w zawodach w przypadku:
- a) Stwierdzenia niezdolności do kontynuowania wysiłku ze względów medycznych
- b) Łamania postanowień niniejszego regulaminu
- Inne postanowienia:
- a) Zespół/uczestnik, który schodzi z trasy sam zapewnia sobie środek transportu do bazy (chyba, że jest potrzebna pomoc medyczna)
- b) W szczególnych przypadkach Organizator może zapewnić transport do bazy z konkretnego punktu kontrolnego czy strefy zmian, jednak czas oczekiwania na taki transport może być bardzo długi.
VIII. KARY I PREMIE CZASOWE
- Kary czasowe dla zespołu/uczestnika będą naliczane za:
- a) W przypadku rajdu przygodowego:
– niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie zadania specjalnego – 3 h
– niepokonanie lub nieprawidłowe pokonanie odcinka specjalnego – 1 h
– rozdzielenie się członków zespołu – od 30 minut do dyskwalifikacji
– pozostawienie niespakowanego depozytu w strefie zmian – 15 minut
– brak wyposażenia obowiązkowego – od 15 minut do 2 h
– brak numeru startowego – 30 minut
- b) W przypadku tras pieszych i rowerowych na orientację:
– brak wyposażenia obowiązkowego – od 15 minut do 2 h
– brak numeru startowego – 30 minut
- Jeśli zespół na trasie rajdu przygodowego nie może wykonać zadania specjalnego ze względu na brak sprzętu otrzymuję tylko jedną karę czasową.
- W szczególnych przypadkach Organizator może podjąć decyzję o przyznaniu premii czasowej.
- Kary i premie czasowe będą doliczane do czasu pokonania całej trasy po przybyciu zespołu na metę.
- NUMERY STARTOWE
- Zawodnicy otrzymają numery startowe podczas rejestracji w biurze zawodów.
- Podczas trwania zawodów wszyscy zawodnicy zobowiązani są występować z widocznymi numerami.
- Zabronione jest choćby częściowe zasłanianie numerów startowych oraz nanoszenie na numery startowe napisów, reklam i oznaczeń innych niż dopuszczone przez Organizatora.
- Zespoły / zawodnicy mogą umieszczać na swoich strojach reklamy własnych sponsorów, jednakże zabronione jest zasłanianie reklam widocznych na numerach startowych.
- ŻYWIENIE NA TRASIE
- W trakcie zawodów zespoły/uczestnicy korzystają ze swojego jedzenia i picia.
- Zespoły/uczestnicy mogą uzupełniać żywność i napoje w napotkanych sklepach czy punktach gastronomicznych.
- UCZESTNICTWO I ZGŁOSZENIA
- W Rajdzie prawo startu mają wyłącznie osoby, które ukończyły 18 rok życia.
- Warunkiem uczestnictwa w Rajdzie jest prawidłowe wypełnienie Formularza Rejestrowego. Przekazanie prawidłowo wypełnionego formularza odbywa się w formie elektronicznej na stronie www.icear.pl Wypełnienie Formularza Rejestracyjnego i dokonanie Opłaty Rejestracyjnej jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
- Udział w Rajdzie mogą wziąć tylko te osoby, które dokonają pełnej rejestracji, tzn wypełnią Formularz Rejestracyjny i dokonają opłaty startowej.
- Zgłoszenia online zostaną zawieszone 1 lutego 2018 roku. Po tym terminie zgłoszenia będą możliwe wyłącznie w Biurze Rajdu w dniu 2 lutego 2018 roku.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wysyłania Uczestnikom Zawodów informacji handlowych i marketingowych od Organizatora, partnerów i sponsorów Zawodów, a także do wewnętrznych potrzeb administracyjnych i analitycznych.
- Organizator zastrzega sobie, a także podmiotom z nim powiązanym, prawo do przeprowadzenia z każdym z Uczestników wywiadów, robienia zdjęć i/lub filmowania, używania imion i nazwisk, wizerunku, głosu oraz innych materiałów pochodzących lub związanych z uczestnictwem w Rajdzie na potrzeby reklamowe, promocyjne, a także możliwość ich wykorzystania w Internecie lub transmisjach radiowo-telewizyjnych oraz na wszelkie inne potrzeby komercyjne z prawem do ich modyfikowania.
Organizator zastrzega sobie, a także podmiotom powiązanym prawo do nieodpłatnego wykorzystania wszelkich zdjęć, materiałów filmowych, wywiadów i nagrań przedstawiających Uczestników, które mogą być bezpłatnie umieszczane na wybranych nośnikach elektronicznych, katalogach oraz mediach: telewizja, radio, gazety, magazyny, strony internetowe na potrzeby reklamowe i promocyjne. Uczestnik oświadcza, że Organizator nie jest i nie będzie zobligowany do uiszczenia jakichkolwiek opłat związanych z działaniami opisanymi w niniejszym punkcie, udzielając tym samym nieograniczonej licencji na używanie wypowiedzi, swojego wizerunku, informacji bez powiadomienia w celu reklamy i promocji Biegu oraz innych wydarzeń organizowanych przez Stowarzyszenie Biegam po górach.
- W Rajdzie obowiązuje limit 250 nadanych numerów startowych, na każdą z tras, przy czym o nadaniu numeru startowego decyduje kolejność dokonywania opłat wpisowych.
- Wszyscy uczestnicy startujący w Rajdzie muszą zostać zweryfikowani w Biurze Zawodów w godzinach jego funkcjonowania.
- W Biurze Zawodów/Rajdu uczestnicy otrzymują pakiety startowe zawierające między innymi:
– numer startowy
– karta startowa
– bon na posiłek po zakończeniu rajdu
– upominki uzależnione od hojności sponsorów
- Podstawą odbioru zestawu startowego z numerem jest okazanie przez zawodnika w Biurze Zawodów dokumentu tożsamości ze zdjęciem.
- Odbiór pakietu startowego w imieniu innej osoby jest możliwy na podstawie podpisanego oświadczenia tej osoby oraz kserokopii dowodu osobistego zgłoszonego uczestnika. Dodatkowo należy przedstawić podpisane oświadczenie o stanie zdrowia podpisane przez Uczestnika Rajdu.
- Organizator zastrzega sobie możliwość odwołania tras na których zgłosiło się mniej niż 10 zawodników.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Rajdu lub jego przerwania bez podania powodów.
XII. OPŁATY
- Każdy uczestnik Rajdu ponosi koszty opłaty wpisowej.
Opłata wpisowa wynosi w zależności od trasy i terminu wpłaty:
- AR MASTER (opłata za zespół)
- – 340 zł do dnia 30 grudnia 2017 r.
- – 380 zł do dnia 01 lutego 2018 r.
- – 440 zł od dnia 02 lutego 2018 płatność wyłącznie w Biurze Zawodów (płatność gotówkowa)
- AR OPEN (opłata za zespół)
- – 220 zł do dnia 30 grudnia 2017 r.
- – 260 zł do dnia 01 lutego 2018 r.
- – 300 zł od dnia 02 lutego 2018 płatność wyłącznie w Biurze Zawodów (płatność gotówkowa)
- AR FAMILY (opłata za zespół)
- – 80 zł do dnia 30 grudnia 2017 r.
- – 120 zł do dnia 01 lutego 2018 r.
- – 140 zł od dnia 02 lutego 2018 płatność wyłącznie w Biurze Zawodów (płatność gotówkowa)
- TP 50
- – 60 zł do dnia 30 grudnia 2017 r.
- – 80 zł do dnia 01 lutego 2018 r.
- – 100 zł od dnia 02 lutego 2018 płatność wyłącznie w Biurze Zawodów (płatność gotówkowa)
- TP 25
- – 50 zł do dnia 30 grudnia 2017 r.
- – 60 zł do dnia 01 lutego 2018 r.
- – 70 zł od dnia 02 lutego 2018 płatność wyłącznie w Biurze Zawodów (płatność gotówkowa)
- Dowodem wpłynięcia opłaty jest pojawienie się uczestnika na liście startowej na stronie www.icear.pl co następuje równocześnie z dokonaniem opłaty.
3. Opłata uiszczona nie podlega zwrotom.
4. Organizator nie wystawia faktur/rachunków za udział w rajdzie.
XIII. NAGRODY
- Zdobywcy miejsc I – III w klasyfikacjach generalnych kobiet i mężczyzn otrzymują dyplomy. Nagrody rzeczowe i finansowe w zależności od hojności sponsorów.
- Organizator zastrzega sobie prawo do ufundowania dodatkowych nagród w wybranych przez siebie kategoriach i klasyfikacjach oraz do stworzenia dodatkowych klasyfikacji.
XIV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania wszelkich zasad i przepisów, które mają zastosowanie do uczestnictwa w Rajdzie, w szczególności zasad fair play oraz niniejszego regulaminu.
- Pisemne protesty dotyczące wyników przyjmowane są do dnia 04 lutego 2018 do godz. 16.00 na adres mailowy info@icear.pl. Protesty będą rozpatrywane w ciągu 48 godzin, zaś ostateczne i oficjalne wyniki zostaną opublikowane najpóźniej w dniu 08 lutego 2018.
- Organizator informuje, iż nie zapewnia jakiegokolwiek ubezpieczenia na życie, zdrowotnego lub od odpowiedzialności cywilnej z tytułu choroby, wypadku, odniesienia obrażeń, poniesienia śmierci lub poniesienia jakichkolwiek strat bądź szkód, jakie mogą wystąpić w związku z obecnością i/lub uczestnictwem w Rajdzie
- Organizator zastrzega sobie prawo do zezwolenia personelowi medycznemu i paramedycznemu zatrudnionemu w imieniu Organizatora do udzielenia pierwszej pomocy medycznej lub wykonania innych zabiegów medycznych, także transportu Uczestnika poszkodowanego w bezpieczne miejsce.
- Decyzje lekarzy/ratowników dotyczące dopuszczenia lub kontynuowania rajdu podczas imprezy są ostateczne i nieodwołalne.
- Uczestnik startuje wyłącznie na własną odpowiedzialność i ponosi związane z tym ryzyko. Wszyscy Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że udział w Rajdzie wiąże się z wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko i zagrożenie wypadkami, możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych (w tym śmierci). Przekazanie Organizatorowi prawidłowo wypełnionego Formularza Rejestracyjnego oraz dokonanie Opłaty Rejestracyjnej oznacza, że Uczestnik rozważył i ocenił charakter, zakres i stopień ryzyka wiążącego się z uczestnictwem w Rajdzie i dobrowolnie zdecydował się podjąć to ryzyko, startując w Rajdzie wyłącznie na własną odpowiedzialność.
- Uczestnik posiada aktualne badania lekarskie dopuszczające do udziału w rajdzie lub podpisze własnoręcznie oświadczenie o braku przeciwwskazań do udziału w rajdzie.
- Organizator zaleca Uczestnikom wykonanie profilaktycznych badań lekarskich mogących potwierdzić brak przeciwwskazań do udziału w Rajdzie.
- Zawodnik na mecie bez numeru startowego, nie będzie sklasyfikowany.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie. Wiążąca i ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Organizatora. O zmianach w Regulaminie Organizator będzie informował na stronie internetowej Biegu.
- W sprawach nieujętych Regulaminem rozstrzyga Organizator.